Monday, July 20, 2009

takziah & makian kpd RAJAGOPAL

.
Hari ni aku tengok skuad negara yang bermain mati-matian yang memang macam nak mati bila main dengan Red Devils, inilah skuad Rajagopal yang dia banggakan. Inilah kata kata aku yang akan menyemangatkan pemain-pemain Malaysia.
.
Kebodohan Rajagopal menyerlah apabila dia meletakkan skuad utama negara bermain sekali lagi menentang MU,apa guna ada pemain muda kalau nak simpan sampai tua?? Sepatutnya kena bagi la ‘harimau muda’ semoga dia pengalaman takde la simpan sampai tua tapi main macam budak-budak lagi.
.
Kemalasan pemain-pemain yang bajet macho di atas padang,dok jaga rambut tak habis-habis, orang suruh main bola tapi dia dok main baring-baring atas padang. Lepas tu dok angkat tangan sebab dia bajet dia Cristiano Ronaldo (cR). Lari malas nak kejar bola,jauh beza pemainan MU dengan Malaysia. Budak-budak kat Yaman ni pun terer lagi.
.
Aku tak setuju langsung bila skuad muda main dengan orang-orang tua,bajet pengalaman lebih boleh di tonjolkan kepada anak-anak muda. Kepala hotak dia !!
.
Korang ni tau dok meyokong memekik bila tengok EPL main,tapi sekor pon taknak ambil ilmu dan skill permainan di atas padang, dok sokong MU, Chelsea, Liverpool, Arsenal tapi korang main 0.01% pun takda.
.
Indraputra Mahyudin = wei tolong la blah dari skuad negara,main malas harap muka je macam Zidane tapi main,kucing aku main bebola benang lagi pandai la weii. Dapat bola kerja nak bawak solo ko lain kali suruh coach bagi ko je main sorang-sorang.ok?
.
Zaquan Adha = mamat bajet muka hensem tengah padang.Bodoh la baik ko jadi pelakon la senang,asyik nak berlakon je atas padang. Main malas,nak tunggu bola sampe kat kaki baik tak payah,lain kali ko pergi la main bowling sebab dah confirm-confirm bola tu ko yang pegang. Bajet cR. puih !!!!
.
Amri Yahyah = mula-mula aku tengok ko main ok la sebab ko laju,tapi masalahnya takkan ko nak tunggu Foster keluar sampai ke tengah padang. Mentang-mentang dah skor gantung Van Der Sar ini pun ko nak tunggu peluang mcm tu jgk? Abang….cari peluang la bukan tunggu peluang !!!
.
Apalah nasib jadi rakyat Malaysia yang pemain-pemainnya taknak berubah utk kebaikan. Baru-baru ni aku defend korang ingatkan korg nak buat yang lebih baik,tapi hampeh. Aku ckp terus terang la budak-budak Yaman ni umur 7,8,9 tahun dah terer gila dah main bola, ini Yaman bang, takde nama pun kat pentas dunia tapi dah terer,pandai main bukak. Malaysia bila lagi ???
Harapan aku semoga budak-budak soccer kid tak di campurkan dengan abang senior sekarang ni,bila campur,bagai nila menitik di susu…confirm !!
.
Aku taktau la nak cakap apa lagi kat Malaysia negaraku tercinta ni, satu lagi cadangan aku, asingkan pemain-pemain bawah 19 tahun dan buat Malaysia tour pulak, bagi dorg lawan dengan Brazil, England, kelab-kelab inggeris dan semua negara di alam ini. Bagi pengalaman sikit bermain sebagai internasional player, ini macam katak di bawah tempurung je aku tengok. Kalau korg ingat lagi,Malaysia pernah kalah menentang Perak dlm perlawanan persahabatan.Betul tak?? Apa ni ???
.
Aku respek jgk pemain-pemain muda dalam skuad negara sebab berjaya menghasilkan serangan di babak-babak akhir walaupun tak menhasilkan gol. Ini adalah cara terbaik utk kita mengasah pemain-pemain muda ni.tapi takpa,ini dah salah Rajagopal yang gila tu bagi semua pemain tua bangka main di awal permainan.Bajet boleh skor dulu… “hei macha apa la lu punya taktikal ni saya tara paham la, mau menang ka?? Lu juga awal-awal lagi sudah mengaku kalah sebelum Malaysia main sama MU haritu, lepas skuad negara bikin gol, lu sudah puas ati ??? perlawanan kedua lu piker lu boleh kasi menang ka?? sama Zimbabwe boleh la.. apa bodoh punya perancangan la macha.”
.
Farizal = ko main memang cantik,agresif dan bersemangat tapi nak buat macam mana pertahanan main kejar ayam. Ko pandai bagi striker bola yang cantik dan pandai baca bola..salut sama lu.tapi striker pulak yang tolong pass bola tu kat milo belakang..
.
Beberapa pemain muda Malaysia ( Bunyamin,Khayril Muhaimeen,Muslim,Thiru,Sabre mat Abu, ada la 2 3 orang lagi aku lupa nama) = korang aku tengok boleh tahan la, tapi kene kuatkan lagi pengawalan bola dan hantaran tepat pada sasaran.
.
Kalau ada sapa-sapa tak puas hati dengan penyampaian aku, boleh komen terus.. Aku harap sangat Rajagopal tak puas hati dengan aku..tapi dia tak boleh nak bace blog aku ni..haha
.
Apa lagi nak cakap sini ?? pikir je la sendiri wahai Rajagopal dan anak-anak buah telornya!!!

1 comment:

Sememangnya komen,nasihat serta pandangan di perlukan.
Terima kasih kpd sesiapa yg komen...
Time kasih daun keladi..
Post nanti komen lagi.. =)