Saturday, January 16, 2010

ishtihar jihat !!!

SANAA - Sekelompok ulama terkenal Yaman memperingatkan bahawa mereka akan menyerukan jihad jika Amerika Serikat mengirimkan tenteranya untuk memerangi Al-Qaeda di Yaman, Kamis (14/1).

Kelompok ini berisi 15 ulama termasuk salah seorang diantaranya yang sangat berpengaruh di Yaman, Sheik Abdul-Majid al-Zindani, yang di cop AS sebagai mentor Usamah bin Laden.

Para ulama tersebut memperingatkan dengan sangat keras kepada otoritas Yaman, mereka harus menghentikan operasinya melawan Al-Qaeda yang bekerjasama dengan AS di negeri tersebut.

"Jika sebuah negeri Muslim mendapat serangan militer, pemuda Muslim berkewajiban untuk melakukan jihad dan memerangi para agresor tersebut," ujar Abdul Majid dalams sebuah statemen.

Presiden negara penjajah AS, Barack Obama telah mengatakan bahawa dirinya tidak berencana mengirimkan tentera ke Yaman, walaupun Washington meningkatkan bantuan "counter-terorism" dan pelatih untuk tentera Yaman untuk memerangi Al-Qaeda Jazirah Arab.

Para ulama ini juga mengatakan mereka meyakini pertemuan anrtarabangsa yang akan diadakan di London pada 27 Januari mendatang dilakukan untuk membicarakan cara melakukan pendudukan di negeri-negeri Arab oleh tentara asing. Pertemuan itu akan didatangi oleh AS dan negara-negara Eropah.

Kelompok yang menamakan dirinya Asosiasi Ulama Yaman yang dipimpin oleh al-zindani diyakini AS terkait dengan jaringan Al-Qaeda.

Otoritas munafik Yaman pada Kamis (14/1) meningkatkan operasi militernya di sejumlah daerah di ibukota, San'A untuk melakukan pencarian anggota Al-Qaeda yang mereka yakini melarikan diri dari provinsi Shabwa.

Menteri Dalam Negeri memperingatkan penduduk Yaman untuk tidak memberikan perlindungan kepada mereka.

sumber - Arrahmah.com

No comments:

Post a Comment

Sememangnya komen,nasihat serta pandangan di perlukan.
Terima kasih kpd sesiapa yg komen...
Time kasih daun keladi..
Post nanti komen lagi.. =)